Letadlo sestřelené nad Doněckem se mohlo stát součástí grandiózní mezistátní provokace. V záležitosti malajsijského Boingu sestřeleného 17. července nad Doněckem se totiž objevila nová verze. Podle mínění německého leteckého experta Petera Haisenka letadlo ostřelovali z rychlopalného kanónu. Mohla to učinit jedině ukrajinská strana – protože armáda Doněcké lidové republiky nemá letectvo.

„Na fotografii fragmentů kokpitu jsou vidět otvory způsobené průstřelem náboje o kalibru 30 mm,“ cituje Haisenko vydání Naší planety.(1) Expert poznamenává, že na snímcích jsou dobře vidět otvory při průniku střely dovnitř i při jejím vylétnutí ven: okraje prvních jsou vklíněny směrem do kabiny a druhých směrem ven. Otvory po střelách jsou vidět na obou stranách kabiny, což znamená, že letadlo ostřelovali ze dvou stran.

Haisenko připomíná, že podle informací španělského dispečera a radarových údajů Ministerstva obrany RF pravděpodobně letěly před pádem letounu vedle Boeingu jedno nebo dvě ukrajinské SU-25. Tyto stíhačky jsou vyzbrojeny 30milimetrovým kanónem GSch-302/AO-17A, poznamenává Haisenko.

Německý vojenský expert Bernd Biedermann se domnívá, že malajsijský letoun nemohl být sestřelen raketou „země-vzduch“ z protiletadlového raketového systému „BUK“. Podle jeho mínění střepiny rakety ZRK při průniku do trupu letadla „generují vysokou teplotu tření“. V důsledku toho by na místě katastrofy nevyhnutelně vznikl požár, jakmile by na roztavené části trupu dopadlo palivo z rozbitých nádrží.

Michael Bočurkiv, tiskový mluvčí mise OBSE zkoumající katastrofu v Doněcké lidové republice, uvedl nedávno v rozhovoru pro kanadský televizní kanál CBC, že viděl na kouscích pláště letadla průstřely připomínající zásahy kulometnými střelami. „Byly tam dva či tři fragmenty trupu, které byly doslova proděravěny. Vypadá to skoro jako kulometná palba, velmi intenzivní kulometná palba, která zanechala tyto unikátní stopy, které jsme nikde jinde neviděli,“ poznamenal Bočurkiv. Kromě toho řekl, že pracovníci OBSE nezaznamenali na místě pádu žádné fragmenty raket.

Verze o tom, že Boeing rozstřílela ukrajinská stíhačka, je jen viditelná špička ledovce. Co se ve skutečnosti skrývá za katastrofou malajsijského Boingu, vysvětlil „Svobodnoj presse“ bývalý spolupracovník Generální prokuratury Ruské federace, který si přál zůstat v anonymitě a který se jako člen vyšetřovací komise účastnil odhalení zvlášť závažných atentátů v Moskvě. Jeho slova lze volně interpretovat jako hodnocení případu, v němž lze obtížně oddělit fakta od výmyslů.

Podle něj stojí za povšimnutí dynamika změn postojů ukrajinské vlády. Na počátku, doslova hodinu před katastrofou, ukrajinská Rada národní bezpečnosti a obrany (SNBO) oznámila, že domobrana vlastní zbraň umožňující sestřelovat letadla letící ve velké výšce. Hned po pádu letadla generální prokurátor Ukrajiny Vitalij Jarema prohlásil, že domobrana se nezmocnila provozuschopných systémů „BUK“. A několik dní nato Kyjev přiznal, že ukrajinští vojáci mohli být trénováni k používání tohoto raketového systému. Prohlášení bylo reakcí na ruské oznámení, že Ukrajina disponuje přinejmenším třemi komplexy tohoto systému, do jejichž zóny ostřelování se mohl Boeing dostat.

Anonymní zdroj dále vyjmenovává zajímavá fakta, která je možno považovat za více méně hodnověrná. V blogu Summer 56 na „Livejournal“, který vede náměstek a přítel Igora Strelkova Fjodor Berezin, se uvádělo: příslušníci domobrany, kteří našli úlomky Boeingu první den po pádu, hlásili Strelkovovi, že některá těla vypadají, jako by byla mrtvá delší dobu a zbavená krve. Zápach rozkládajících se těl bezprostředně po sestřelení Boingu se jim jevil jako podezřelý.

Jestliže si člověk prohlédne fotografie z místa události – na internetu jsou jich stovky – může se přesvědčit, že stopy krve jsou patrné jen na několika tělech. Mnohá těla mají poranění velmi podobná posmrtným tělním skvrnám. Na snímcích jsou vidět odtržené končetiny beze stopy krve.

Byly nalezeny některé úlomky letadla, na kterých jsou patrné stopy průstřelů. Na příklad úlomek kabiny pilotů a úlomek křídla. Jestliže je rozmístíte v prostoru tak, jak se nacházely na letadle, obnaží se trajektorie střelby. Je očividné, že střelba byla vedena zepředu a zprava, proti letadlu, a že střely prošly kabinou a levým křídlem.

SP (Svobodnaja pressa): Co ještě člověka nutí bedlivě zkoumat okolnosti pádu letadla?

Velké množství zvláštností informačního charakteru. Objevily se zprávy, že letadlem cestovala skupina virologů – cca 100 lidí – kteří letěli na vědeckou konferenci do Austrálie. Na palubě se údajně nacházelo i lékařské zařízení pro hemodialýzu, plus 91,6 kg nějakých lékařských přístrojů, které se převážely chlazené – při teplotě od 5 do 20°C.

Z oficiálních prohlášení různých činitelů se ví, že letu MH-17 změnili ukrajinští dispečeři předepsanou výšku letu, v důsledku čehož posádka snížila výšku letu o 500 metrů – na 10 000 m.

Je známo také, že zápisy rozhovorů dněpropetrovského dispečera byly zabaveny a nebyly dosud nikde publikovány. Přitom úlohou dispečera je zapsat vše, co se s letadlem děje, včetně rozhovorů v kabině pilotů.

Souhrn faktů je ve skutečnosti takový, že nelze nic říct přesně. Na pozadí podstatných událostí vystupuje zvláštnost týkající se pasažérů.

Na internetu a v tisku se prakticky hned objevily seznamy zemřelých – s uvedením jmen, příjmení, fotografií, životopisů. Ale co je svrchovaně podivné, je fakt, že neexistují životopisy a fotografie příbuzných obětí katastrofy. Objevil jsem všeho všudy čtyři fotografie rodinných příslušníků, přitom obětí je 298. V takovém případě se musí objevit zástupy příbuzných, ale není tomu tak. Holandsko oficiálně vyhlásilo smutek, ale zástupy příbuzných se neobjevily ani v Malajsii, ani v Holandsku.

Existuje řada podivností, která vzbuzuje zvláštní pozornost.

Jeden z pasažérů zničeného Boingu před letem napsal zprávu na svou stránku v Twitteru: „V případě, že toto letadlo zmizí, vězte, že vypadá takto,“ a měl na mysli záhadné zmizení přesně takového malajsijského letounu v březnu tohoto roku. Fotografii podrobně prozkoumali. Boeing letu MH-17, který spadl u Doněcka, měl palubní číslo 9M-MRD. A na fotografii letounu, kterou „vyvěsil“ pasažér, údajně zemřelý při katastrofě, je vidět úlomek krytu předního podvozku, na kterém je napsáno „RC“. Jsou to poslední písmena identifikačního čísla letadla. Letoun 9M-MRC patří také společnosti Malajsijské aerolinie, ale je to jiný letoun. Mezi úlomky Boingu byl ostatně kryt podvozku nalezen. Na něm je – jak se dá předpokládat – napsáno 9M-MRD.

SP: Jak si mohl zahynuvší fotograf splést letadla?

Osobně jsem si prohlédl facebookovou stránku tohoto pasažéra. Naprosto originální fotografie, bez jakýchkoli individuálních zvláštností. Ale několik snímků vyvolává otázky. Například foto blesku, který autor jako by „lapil“ – zdařile ho zvěčnil navždy. Ve skutečnosti je to blesk z obálky časopisu National Geographic z roku 2010. Ovšem každý blesk je neopakovatelný – má individuální kresbu – a proto se lehko identifikuje. Chyba je v tomto případě vyloučena.

Dále jeho facebookové foto z Azorských ostrovů. Z kontextu je zřejmé, že toto místo navštívil. Ovšem ve skutečnosti je foto převzato z reklamního webu a bylo pořízeno před dvěma lety. Vypadá to tak, že podivný pasažér „vyvěšoval“ na své facebookové stránce pod svým jménem cizí fotografie. Vzniká dojem, že tento člověk je virtuální a jeho stránka je falzifikát.

A ještě jedna podivnost. Tento pasažér v popisu k fotu Boeingu podotkl, že letoun může zmizet stejně záhadně jako jiný letoun v březnu tohoto roku. Číslo zmizelého letu je 9M-MRO. Jinými slovy – čísla zmizelého Boingu a zničeného u Doněcka se liší jen posledním písmenem, přičemž obě písmena – O i D – mají podobnou kresbu.

Existují ještě dvě další podivné shody vnějšího – ve vztahu ke katastrofě – charakteru.

První: 15 minut před pádem Boingu obnovil Izrael raketové útoky na sektor Gazy. Je patrné, že katastrofa Boingu „přikryla“ válku v Izraeli.

Druhá: americký televizní kanál FX čtyři dny před katastrofou, 13. července, uvedl první díl seriálu „Stamm“, kde podle scénáře na newyorském letišti přistává Boeing, zcela naplněný mrtvými těly lidí nakažených neznámou chorobou. Televizní kanál Fox, který vlastní společnost FX, svého času, v březnu 2001, uvedl první díl seriálu s následujícím scénářem: vláda USA zinscenovala spiknutí, jehož cílem bylo zmocnit se letounu a nasměrovat ho na Světové obchodní centrum. Zločin měl být připsán teroristům a stát se důvodem k rozpoutání války. Tento scénář vyslali do éteru půl roku před tragédií 11. září, během níž byl prakticky realizován. Je patrné, že FX nyní dělá totéž.

Z faktů je kromě toho zajímavý i tento: mezinárodní vyšetřovací skupina se dokázala na místo pádu dostat až 1. srpna – dva týdny (!) po katastrofě. A „černé skříňky“, které našli vojáci armády Novorossije a dobrovolně je předali představitelům Malajsie (tento fakt dokazuje, že nemají zájem o skrývání informací), se bůhvíproč objevily ve Velké Británii, která nemá ke zničenému letadlu žádný vztah.

SP: Jaké verze lze vytvořit na základě těchto podivností a faktů?

Aby si člověk mohl vytvořit verzi, musí si nejprve položit otázku, komu katastrofa Boingu prospěje. Je očividné, že Rusku ne, ani Novorossiji, ale - Ukrajině a USA k tomu, aby obvinily Rusko.

Podle mého názoru byl letoun sestřelen ukrajinskou stíhačkou pomocí rakety „vzduch-vzduch“, nebo pomocí rakety a palubního kanónu. Faktický strop SU-25 činí 10 000 m – to je uvedeno na oficiálních webových stránkách Ministerstva obrany Ukrajiny, proto mohl klidně „dostat“ Boeing – za podmínky, že výška letu byl poněkud snížena. Pokud by byl Boing sestřelen raketami „BUK“, poškození trupu by byla rozsáhlejší, letadlo by bylo prakticky celé zničeno.

Kromě toho, podle mého názoru, na palubě sestřeleného Boeingu skutečně nebyli živí lidé, ale mrtvá těla. Věřím i zprávě Strelkova, i zdroji, který tuto zprávu předává. I fotografie potvrzují, že tam ležela těla s odtrženými končetinami beze stopy krve. Jestliže při katastrofě zahynou živí lidé, je tam tratoliště krve.

SP: Byla to těla mrtvých z Boingu, který zmizel 8. března?

O tom pochybuji. Je tu příliš mnoho předpokladů, jsou příliš těžkopádné na to, abychom se mohlo objasnit, jak těla z březnového Boeingu proležela čtyři měsíce a byla přemístěna do doněckého Boeingu.

SP: Jak tedy objasnit představení s těly?

Objasňuje ho verze mezinárodní provokace, která byla naplánována USA, zemí, která má možnost působit na své satelity: Ukrajinu, Holandsko, Malajsii, Velkou Británii, Austrálii. V rámci provokace je zcela logické použití mrtvých těl. Sestřelit letadlo s třemi sty živých lidí znamená vyvolat mnohem větší společenskou rezonanci, a „získat“ zástupy příbuzných obléhajících ukrajinská velvyslanectví. Z pohledu vlád účastnících se spiknutí jsou mrtvá těla méně problematická varianta.

Navíc naplnit palubu těly – jestliže zadáme tento úkol speciálním službám – není příliš složité: stačí získat potřebné množství těl lidí neidentifikovaných příbuznými nebo speciálně vybraných – zemřelých řekněme během posledních tří dní.

Součástí provokace je v tomto případě i konference virologů (mimochodem jsem přesvědčen, že je falešná.) Jestliže informace o tělech pronikne do éteru, zavčas tuto verzi marginalizují: no řekněte, proč o tom přemýšlet, žurnalisté přece viděli tolik seriálů, že jejich scénáře přenášejí do reality… marginalizace má v tomto případě zamést stopy spiknutí a svést vyšetřování na špatnou stopu.

Tato verze vysvětluje i protahování lhůt vyšetřování. Odhalení těl na palubě dokazuje, že zákazník provokace jednal úmyslně. Jejím cílem je podle dané verze vložit vinu za zničení Boeingu na Rusko, aby bylo možno použít obvinění proti Kremlu na mezinárodní scéně.

Jak víme, USA úspěšně zinscenovaly spiknutí s cílem svrhnout státní moc v Kyjevě. Katastrofa Boeingu je spiknutí menšího rozsahu a technicky mnohem prostší. Právě proto se, podle mého názoru, jeví verze mezinárodního spiknutí za účasti nejvyšších státních činitelů různých států plně hodnověrná.

A ve stejné době…

Web „VeteransToday“, tvořený veterány rozvědky i armády USA, našel nesrovnalosti v historii pádu letadla u Doněcka. Vydání se domnívá, že pasažéři skutečně mohli být mrtví a letadlo mohlo být řízeno bezpilotní technologií. Web bývalých příslušníků armády zaznamenává, že po letním poli byla rozházena čistá zavazadla. Neohořela, nebyla poskvrněna ani postříkaná krví.

(1) http://planeta.moy.su

Zdroj: Svobodnaja pressa

Překlad: am