Jak se dělá kontaktní kampaň

Mnohomluvní hochštapleři a experti naklonovaní z brouka Pytlíka mají posledních 20 let v českých zemích cestu k nejvyšším veřejným funkcím dobře umetenou. Tolik stručný hlas lidu ze Zlínska hodnotící vítězství Tomio Okamury v senátním obvodu č. 80. To vítězství bylo odpracované. Budoucí senátor šel do kampaně podle svého rozpisu už vydáním knihy Umění vládnout v květnu 2011. Vše bylo dobře organizované a časově i finančně velmi náročné. V pozoruhodně nabitém kalendáři se našlo volné místečko už 22. 10. 2011 pro Nezdenice (u Luhačovic), domov pro seniory na autorské čtení, i besedu s autogramiádou ke knihám Český sen a Umění vládnout – VSTUP PRO VEŘEJNOST VOLNÝ! Podobně se našlo místo pro Bojkovice, Slavičín, Napajedla atd. s pozvánkou na zábavnou talkshow Tomio Okamury – veselé vyprávění s písničkami imitátora Jirky Bláhy a zvláštními hosty Dr. Ivo Šmoldasem a „zpívajícím bubeníkem“ Vítězslavem Vávrou.

Vydařenou akci v Bojkovicích mi popsal očitý svědek takto:

Pozvánky směřují zejména do penzionů, protože tito lidé pak tvoří většinu publika. Show má zpravidla dvě části, oddělené přestávkou, při které se prodávají dvě Tomiho knihy po cca 200 korunách. U stolečku s ním sedí Šmoldas a Bláha, něco řeknou o něm, z něčeho si udělají srandu. Většinu času vypráví sám Tomio své historky jako na kolovrátku: Jak v televizním pořadu podporují zajímavé projekty začínajících podnikatelů. Jak a proč se rozhodl podpořit cestovní kancelář pro plyšová zvířátka, jak je vozí fotografovat na Pražský hrad, před orloj a na Karlův most. Potom vyprávěl nějaké nechutnosti o tom, jak mu v Thajské speciální restauraci servírovali zvířecí penisy, jak to vypadalo a chutnalo.

Ve druhé části Tomio poté, co povykládal historku o seznámení svých rodičů, kteří na malém motocyklu značky Pionýr brázdili cesty Zlínského kraje, zvážní a zahraje na národní hrdost. Vzpomene, že v Japonsku se mu posmívali, že je míšenec. On ty posmívající se Japonce zastavoval a říkal jim: Víte vy vůbec odkud jsem? Víte, že Česká republika dala světu takové velikány, jako je Smetana, Dvořák a další? Potom nezapomene říct, že je většinový Moravák  - poloviční Moravák, čtvrtinový Japonec a čtvrtinový Korejec po dědečkovi. Pořadem se nesou vsuvky Imitátora a Víti Vávry, který končí pořad nesmrtelnou písní "Holka s citronovou šálou". Lidi se baví a tleskají všemu, naprosto každé konině. Na závěr pozve na podium starostu, předá mu obálku z 5 tisíci korun a řekne, že výtěžek programu i obálka jde  ve prospěch Penzionu.


Dejme prostor samotnému Tomiovi:


Kritickému občanovi se nechce uvěřit, že toto stačí ke zvolení senátorem, ale v tomto případě platí slova klasika - dějiny si pamatují jen vítěze. Voliče dokázal přesvědčit, a buďte ujištěni, že toho veřejně nasliboval hodně. Volič uvěřil a zvolil.

Aureola úspěšného podnikatele

Bez mediálního obrazu úspěšného podnikatele by toto vítězné tažení nebylo možné. Česká televize pasovala pořadem Den D pana Okamuru na veřejně známého bohatého investora. Tomio Okamura se sám svým vystupováním pasuje do role nesmírně pracovitého podnikate. Odhaduje svůj majetek na víc než čtyřicet milionů korun. Počítá do něj byt s garážemi, pozemky a umělecká díla. Své jméno spojil s cestovní kanceláří Miki Travel Prague a v obchodním rejstříku lze dohledat osm firem, kde buď Tomio Okamura podnikal nebo stále podniká. Majetkové poměry možného prezidenta Tomia Okamury - mapovali reportéři ČT24.

Sami si můžete podrobně pročíst, jak to ve skutečnosti s jeho podnikáním vypadá. Jako podnikatel neplní pan Okamura zákonem stanovené povinnosti ukládat účetní závěrky svých firem do sbírky listin příslušného rejstříkového soudu, Z čísel, která zatím dostupná jsou, vyplývá, že podnikatelské podíly v osmi firmách mu za třináct let nevynesly zisk, ale ztrátu. "Pokud tedy mluvíme o mnohamilionových výdělcích, tak to zrovna asi z těchto firem nebude," konstatuje účetní expert Harna auditor. Reportéři ČT zaznamenali i jeho veřejná vystoupení. Z těch má mediální mág podle svých slov třicet až sto tisíc korun měsíčně. K tomu pouze pořad dodává, že tyto příjmy nelze z veřejných zdrojů ověřit. Zná je jen Tomio Okamura a možná i jeho finanční úřad. Nezbude než hodně znechuceně zakroutit hlavou nad příznivým obrazem úspěšného podnikatele. Že by to bylo spiknutí mocných, o tom pochybuji. Je to jen novinářská nepoctivost a hloupost. Média veřejné služby mají podstatný podíl na vytvoření této vylhané iluze.

S jídlem roste chuť

"Má smysl, abychom my, nespokojení občané, kandidovali v přímé volbě. Abych mohl co nejvíce prosadit svůj program a změnit tuto zemi, vyhlašuju kandidaturu na prezidenta republiky," prohlásil v České televizi Okamura.

50 000 podpisů začal tvrdě shánět až po získání senátorského mandátu. Má tým dobrovolníků a čas na to nemá dlouhý. Potřebné podpisy musí být odevzdány do 6. listopadu, který je termínem pro podání kandidátních listin. Předvolební průzkumy tzv. „renomovaných agentur“ ho pasovaly na čelné pozice měsíce před tím, než kandidaturu ohlásil. Zapálené dobrovolnice shánějí podpisy mezi středoškoláky o sto šest. Jejich idol je už dávno zadán, ovšem jeho přítelkyně Monika se s přítelem Okamurou líbá se zavřenýma očima

Voličům bych přál, spíš velmi naléhavě doporučil oči řádně otevřít a v přímé prezidentské volbě jednat nejen v tomto kraji trochu uvážlivěji.


Chcete-li aktivně diskutovat, musíte se zaregistrovat.
Diskuzi k článku uvidíte kliknutím na odkaz: 976 - Fenomén jménem Okamura.